Clueless

Sebenarnya tak tahu pon nak update blog dengan apa..clueless..tapi still rasa cam nak tulis something di pagi2 subuh ni..ingat nak buat cam diari luahkan je semua perasaan kat entry ni..tapi ni blog dan bukannya sebuah diari yg kita boleh tulis semua yg kita rasa dan tak ada sapa dpt baca..they are differences between a diary and a blog...but that is not what this entry is about..

Cuti dah mula rasa bosan bosan dan semakin bosan each day..
Tapi bler fikir balik kalau merungut..
Jadi org yg tak bersyukur lak..time assignment belambak dan tgh final hari tu bising nak cuti lak...
tapi bler dah dpt bising tak puas hati..
rasanya tu kot sebenarnya perangai manusia..
ada je benda tak puas hati dan ingin merungut..
ataupon perangai aku sorang je...
tahla..
Pelik kadang2 aku tgk org suka merempit2 dkt ngan kws umah aku..pg2 bising..best sgt ke merempit ni?
tak cam kalau lu jatuh dari moto dan kepala tersangkut kat tayar lori..ending kau dlm dunia ni camtu je..

Cuti ni ingat nak buat byk benda tapi tak tahu apa...
dah sbb kwn2 asyik kata umur muda nak hbs dah jadi baik enjoy cepat2..
tapi nak enjoy apanya aku fikir..
g clubbing? g party buih ? minum arak ramai2 time muda ni?
adakah itu dikatakan enjoy..
tahla bg aku cam tak je..mmg tak dinafikan g tgk perempuan cantik tu seronok
tapi bler fikir balik..suka lak aku kalau ada laki2 lain usha adik perempuan akulak cam aku usha kakak or adik perempuan org lain...
bler mama suruh skrang masanya nak merancang masa dpn..
aku masih lost lagi memikirkan apa yg sebenarnya aku nak buat time nak kerja nanti..
adakah aku nak jadi businessman?
tapi kalau jadi businessman..nak buat business apa?
btol ke nak jadi businessman?
argh byk benda yg aku patut dah tahu dlm hidup ni aku masih tak fikirkan lagi..
bg aku otak aku ni still cam kanak2 lagi..masih ingin berseronok..
masih ingin bebas dari tanggungjwb dan masih ingin di tampung oleh family aku...

Jeles aku tgk ada antara kwn2 aku dah kerja..dah leh support diri sendiri..
bgslah..bg aku diorg dah setapak ke dpn dari aku...
aku masih malas nak berdikari lagi dan tak malu duduk umah saja membesarkan bdn yg besar ni...
tapi apa nak buat..dah perangai aku camni...
aku nak merungut byk lagi tapi rasa tak sesuai lak merungut dlm blog ni..
kalau ada org baca kang diorg fikir apala nanti ttg aku..tu pon kalau ada org bacalah...
spt yg aku ckp ni bukannya diari..yg kita leh ckp semua rahsia2 tersorok kita...

apa2 pon skrang..aku teringat cam iklan petronas tu jela...yg ada pasal pak cik pakai kaki palsu tu selalu ckp.."Ingat kalau nak jalan..mesti ke depan"..jadi aku akn selalu ke hadapan dan kadang2 jela stop kat pit stop dan toleh ke belakang jap tuk tgk jauh mana dah aku dah jalan.. apa nak jadi kat aku lagi 10 tahun, 20 tahun ke tak pon lagi 30 tahun akn dtg biarlah aku hadapi semuanya ngan tabah dan yg plg penting tak ada rasa kekesalan..kerana aku teringin suatu hari nanti bler dah tua2 dah nazak dah nak mati..aku tgh ats katil...sebelum aku menghembuskan nafas terakhir aku..aku sempat buat flashback kat hidup aku selama ini dari kecik sampailah ke tua...dan aku dengan tanpa segan silunya leh mati dengan senyuman di muka aku kerana rasa telah hidup selama ini dengan rasa seronok skali dan no regrets..

7 comments.: (+add yours?)

rieL said...

Ah, blogspot yang sungguh bernas. Best doh baca. Sesungguhnya kehidupan itu ibarat sekotak cokelat, anda tidak akan tahu cokelat mana anda dapat, tapi still cokelat jugak last2.

Zainatun Adilah said...

bob cmne nk jadi follower u?

wanwan said...

riel : ahaha benda yg izzat selalu kata je life is like a box of chocolate..bagi aku ungkapan tu lagi sesuai tuk cinta dow..cokelat tu manis dan sweet tapi kalau terlebih dpt kencing manis dan diebetes gak ahaha..

eyla: jap ekh nanti saya letak followernya gadget..

liesa said...

chubby....bgun awal giler...mmmm follow my blog...

Lin said...

bob ni kan mmg suka tengok perempuan je keja.ahahah :D

Zainatun Adilah said...

bob! bace novel blog i... ;p
eyla-novel.blogspot.com

wanwan said...

tgk perempuan je kerja takpe..jgn g tgk laki je kerja..tu bahaya tu..tanda2 kiamat ahaha